برای رسیدن به شخصیت دلخواه خود هدف‌هایی در نظر بگیرید


با هدف‌گذاری تغییر امکان‌پذیر می‌شود. مانند نقشه‌های گنج، هدف‌گذاری را به شکلی باور نکردنی به مقصود می‌رساند. به شما اطمینان می‌دهد که اگر از این مسیر بروید به مقصدی که می‌خواهید می‌رسید.

هدف‌گذاری


1- برای دستیابی به هدف به میلی سوزان نیازمندید که به‌قدر کافی هیجان تولید کند تا با تصویرسازی و وانمود کردن در جهت آن حرکت کنید. بله رئیس شما همه کارها را انجام می‌دهدبه شرط اینکه قصد وانمودسازی را به مرحله عمل درآورید.
2- هدف باید باور کردنی باشد. برای رسیدن به هدف آنرا به اجزاء کوچکتری تقسیم کنید و این تقسیم‌بندی هرچه جزئی‌تر باشد بهتر است.
3- هدف‌های مثبت در نظر بگیرید.
4- برای همه زمینه‌های زندگی خود هدف داشته باشید تا به آرامش دست یابید.

کتاب هدف شما


برای خود دفترچه‌ای با اندازه مناسب تهیه کنید و همیشه همراه خود داشته باشید تا هر لحظه نقطه‌نظری به ذهنتان می رسد در آن یادداشت کنید. دفترچه را به سه قسمت تقسیم کنید:

-ذهنی

- جسمی

-روحی

در هر سه زمینه هدفی داشته باشید. به منظور هدف‌گذاری ابتدا به حالت آلفا بروید و بعد در حالیکه به مکان امن و ساکت پناه می‌برید از خود بپرسید که در اشتیاق چه می‌سوزید.


پس از شناسایی اشتیاق سوزان هدفی را که از همه مهمتر به‌نظر می‌رسد انتخاب کنید، آنرا روی برگه‌ای یادداشت کنید و سپس راهنماییها و دستورالعمل‌هایی را که برای‌رسیدن به این گنج احتیاج دارید یادداشت کنید. نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:


1- هدف مثبت انتخاب کنید

2- در ذهن خود ببینید که به هدف رسیده‌اید، تلقین را فراموش نکنید.

3- به بازسازی شناختی باور برای رسیدن به هدف توجه داشته باشید.

4- وانمود کنید که به هدف رسیده‌اید.


از کجا بدانیم که با کدام هدف شروع کنیم؟ اگر بگذارید ذهن ناهشیار اولویت نیازها را تشخیص می‌دهد. به همه کسانی که که از اضطراب رنج می‌برند توصیه می‌کنم که ابتدا روی هدف رسیدن به احساس بهتر از خود کار کنند. می‌توانید روی بیش از یک هدف کار کنید اما توصیه من اینست که روی هدف نخست دست‌کم 1 هفته یا ده روز تعمق کنید.

راه‌های رسیدن به هدف


1- جزئیات هدف را تا حد امکان مشخص کنید. هرچه جزئیات مشخص‌ترباشد وانمودسازی راحت‌تر است.
2- هدف‌های خود را تنها با اشخاصی در میان بگذارید که از شما حمایت کرده، برای رسیدن به آن شما را تشویق کند.
3- تنها در صورت اجبار زمان دستیابی به هدف را مشخص سازید و مدت زمانی را در نظر بگیرید که رسیدن به هدف در آن زمان عملی باشد و پیشرفت خود را با دیگران مقایسه نکنید.
4- احساسات خوب را با هدف‌هایتان ارتباط دهید.
5- حق دارید اشتباه کنید. مأیوس نشوید اگر به راه خود ادامه دهید همیشه به راه درست بازمی‌گردید.
6- قبل از رفتن به حالت آلفا هدف خود را مرور کنید.

   + فرزانه (ربابه)دریاباری - ٤:۳٦ ‎ب.ظ ; ۱۳٩۱/۱٠/٥